23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dansk Supermarked går all in på big data

Dansk Supermarked sætter nu turbo på big data, så de kan registrere købsmønstre i realtid i Føtex, Netto og Bilka.
















Fokus på kunderne













En stor investering









Dansk Supermarked har valgt HP som leverandør til et nyt it-system, SAP HANA®, der skal give virksomheden helt nye muligheder for at udvikle sin forretning til gavn for koncernens knap to millioner daglige kunder. Dansk Supermarked opsamler i forvejen store mængder data, men nu satser de på at få endnu flere informationer til rådighed. Det skriver Børsen. Det nye system kan hurtigt behandling store mængder af data om fx kunders indkøbsadfærd. Systemet kan løbende analysere oplysninger om hvad, hvor og hvornår kunderne køber deres varer, og på baggrund heraf skabe nye attraktive tilbud og kampagner og være med til at optimere logistik og de daglige arbejdsgange i virksomheden. Det skriver Dansk Supermarked i en pressemeddelelse. HP løsningen sikrer Dansk Supermarked adgang til at bearbejde enorme mængder af transaktions- og analysedata i real tid, på laveste detailniveau, således at selv mikro-mønstre i data kan identificeres og udnyttes forretningsmæssigt. Fremover vil Dansk Supermarked således i langt højere grad kunne udnytte de mange muligheder, som lynende hurtig og kosteffektiv håndtering af koncernens enorme mængder af kundedata giver for videreudvikling af forretningen. - Konstant fokus på kunderne, godt købmandsskab og en effektiv forretningspraksis har altid været opskriften på vores succes, siger CIO Alan Jensen, Dansk Supermarked. - Med HP’s løsning skaber vi et værdifuldt grundlag til at forbedre vores opfølgning på nøgletal, øge vores kundeindsigt og optimere vores forretningsprocesser; alt sammen til gavn for kunderne. For evnen til hurtigt at transformere vores enorme datamængder til forretningsmæssig indsigt og beslutninger vil give os konkurrencemæssige fordele og sikre, at vi fortsat kan indtage en central position på detailmarkedet, uddyber han. Det er en stor investering, men det er en vigtig og strategisk investering, lyder det fra Alan Jensen ifølge Børsen. Med data i realtid, får Dansk Supermarked blandt andet mulighed for, at reagere langt hurtigere, hvis en vare er ved at være udsolgt forklarer Alan Jensen. Ifølge Alan Jensen vil Dansk Supermarked også bruge det på deres fremtidige e-handelsplatform.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.124